Mail

pposada@iessonpacs.cat

dimecres, 9 de març del 2016

Motivació

Ahir, durant la junta d'avaluació del batxillerat internacional, els representants dels alumnes reclamaven, justament, més motivació per part del professorat.

Una professora ha d'intentar motivar les seves alumnes.

Com ho pot fer?

Amb bones paraules. Feu molta feina, sou molt bones al·lotes.

És una opció, que no està malament.

Una altra opció és amb bones notes, que potser és la que més agrada l'alumnat.

Cap d'aquestes dues opcions, m'acaba de convèncer, encara que possiblement són molt efectives per crear un ambient de classe tranquil, segurament massa tranquil.

Estudiants, voleu motivació, doncs parlem de feina.

La motivació no l'hem de cercar tant en les notes, ni en la valoració que la professora fa de la nostra feina.

La motivació l'hem de cercar en el que estem aprenent.
El que ens ha de motivar, és adonar-nos que estem aprenent una cosa que ens agrada, o que ens serà útil, en el millor dels casos ambdues coses.
El que ens diguin que hem fet una cosa bé o malament, no ha de ser la base de la nostra motivació, ha de servir-nos per corregir la nostra forma d'aprendre.

Els que millor sabem la feina que hem fet i el que hem avançat som nosaltres mateixos, els estudiants, , els profes també som estudiants.

La valoració més important és la que nosaltres mateixos som capaços de fer de la nostra pròpia feina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada